Rekompensatę dla wyższych cen ubezpieczenia komunikacyjnego stanowić będzie narzędzie telematyczne, śledzące styl jazdy kierowców. DBAS (Drive Behavior Analysis System) nie tylko wspomoże właścicieli floty w prowadzeniu biznesu, ale także pozwoli obniżyć koszty działalności, w tym koszty eksploatacji pojazdów. To nowoczesne narzędzie umożliwi zredukować szkodowość o około 30%, a także na podstawie zachowania kierowców na drodze, w elastyczny sposób dopasować wysokość składki ubezpieczeniowej.
W świetle utrzymującej się od kilku lat tendencji spadkowej w cenach ubezpieczenia flot komunikacyjnych oraz związanej z tym „wojny cenowej” należy w najbliższym czasie spodziewać się reakcji towarzystw ubezpieczeniowych na wyniki finansowe z tym związane. Spadek cen ubezpieczeń nie przekłada się na spadek ilości i wysokości wypłacanych odszkodowań. Po okresie „wojny cenowej”, towarzystwa ubezpieczeniowe, które zareagowały na potrzeby rynku i zmierzyły się z sytuacją poprzez znaczne obniżenie cen ubezpieczeń, w celu utrzymania klientów po wzroście cen, mogą zaoferować dodatkowe instrumenty w polityce flotowej. Zaproponowanie klientom wdrożenia T-matic Systems i Audotel może być odpowiedzią na utrzymanie cen z okresu „wojny cenowej”. Umiejętne wykorzystanie systemu pozwoli firmom zatrudniającym kierowców i posiadającym flotę pojazdów na kontrolę i weryfikację umiejętności kierowców. Wdrożenie narzędzia tego typu w polityce flotowej niewątpliwie wpływa na poprawę wyników szkodowych floty, dzięki zachowaniu ciągłości w kontroli techniki jazdy poszczególnego kierowcy. Współpracując z flotami, które od lat mają wdrożoną rozwiniętą politykę flotową wyposażoną w systemu typu T-matic Systems i Audotel, jednoznacznie można zauważyć poprawę wyników szkodowych, które z kolei ze względu na specyfikę ubezpieczeń komunikacyjnych bezpośrednio wpływają na koszt ubezpieczenia floty – zarówno w zakresie ubezpieczenia OC, jak również AC. Dlatego rozwiązanie należy spostrzegać przez pryzmat nadchodzącej zmiany tendencji w cenach ubezpieczeń.