Artykuły

Zawsze po Twojej stronie
poniedziałek, 27 lipiec 2015

Flota na 5 = biznes na 6

Flota na 5 = biznes na 6

Koniec wojny cenowej będzie oznaczał podwyższenie wysokości składek, a tym samym wzrost kosztów działalności przedsiębiorców. Rynek otwiera się jednak na Klienta, proponując nowe rozwiązania.

Rekompensatę dla wyższych cen ubezpieczenia komunikacyjnego stanowić będzie narzędzie telematyczne, śledzące styl jazdy kierowców. DBAS (Drive Behavior Analysis System) nie tylko wspomoże właścicieli floty w prowadzeniu biznesu, ale także pozwoli obniżyć koszty działalności, w tym koszty eksploatacji pojazdów. To nowoczesne narzędzie umożliwi zredukować szkodowość o około 30%, a także na podstawie zachowania kierowców na drodze, w elastyczny sposób dopasować wysokość składki ubezpieczeniowej.

W świetle utrzymującej się od kilku lat tendencji spadkowej w cenach ubezpieczenia flot komunikacyjnych oraz związanej z tym „wojny cenowej” należy w najbliższym czasie spodziewać się reakcji towarzystw ubezpieczeniowych na wyniki finansowe z tym związane. Spadek cen ubezpieczeń nie przekłada się na spadek ilości i wysokości wypłacanych odszkodowań. Po okresie „wojny cenowej”, towarzystwa ubezpieczeniowe, które zareagowały na potrzeby rynku i zmierzyły się z sytuacją poprzez znaczne obniżenie cen ubezpieczeń, w celu utrzymania klientów po wzroście cen, mogą zaoferować dodatkowe instrumenty w polityce flotowej. Zaproponowanie klientom wdrożenia T-matic Systems i Audotel może być odpowiedzią na utrzymanie cen z okresu „wojny cenowej”. Umiejętne wykorzystanie systemu pozwoli firmom zatrudniającym kierowców i posiadającym flotę pojazdów na kontrolę i weryfikację umiejętności kierowców. Wdrożenie narzędzia tego typu w polityce flotowej niewątpliwie wpływa na poprawę wyników szkodowych floty, dzięki zachowaniu ciągłości w kontroli techniki jazdy poszczególnego kierowcy. Współpracując z flotami, które od lat mają wdrożoną rozwiniętą politykę flotową wyposażoną w systemu typu T-matic Systems i Audotel, jednoznacznie można zauważyć poprawę wyników szkodowych, które z kolei ze względu na specyfikę ubezpieczeń komunikacyjnych bezpośrednio wpływają na koszt ubezpieczenia floty – zarówno w zakresie ubezpieczenia OC, jak również AC. Dlatego rozwiązanie należy spostrzegać przez pryzmat nadchodzącej zmiany tendencji w cenach ubezpieczeń.

Baza wiedzy

Ten serwis używa plików cookies.
Korzystanie z tego serwisu, bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Czytaj więcej...