Powinna ona zawierać: ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych (najlepiej w formule „od wszystkich ryzyk”), OC w związku z posiadaniem mienia i zarządzaniem nieruchomości, w szczególności w zakresie zalań.
Za zawarcie umowy ubezpieczenia oraz prawidłowość jej zawarcia odpowiada zarząd, przy czym w świetle ustawy o własności lokali reprezentuje on interes ubezpieczeniowy wspólnoty mieszkaniowej. Najważniejsze dwa produkty ubezpieczeniowe zabezpieczające wspólnotę mieszkaniową to ubezpieczenie mienia od zdarzeń losowych oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w związku z posiadaniem mienia i zarządzaniem nieruchomościami.
Ubezpieczenie obejmuje sprzęt elektroniczny (np. serwery, komputery stacjonarne czy dyski zewnętrzne) – jeśli ww. sprzęt ulegnie awarii, zniszczeniu lub zostanie utracony, np. w wyniku kradzieży z włamaniem.
Zdarza się, że zarządca nieruchomości pracuje w wynajmowanym biurze. Dlatego warto rozważyć rozszerzenie OC na wypadek wyrządzenia w nim szkód.
To odpowiedzialność producenta za wprowadzenie do obrotu wadliwego produktu. Dotyczy to zarówno szkód majątkowych, jak i osobowych.
Minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia OC, w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia OC, wynosi równowartość w złotych 25 000 euro - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2009 r. punkt § 4. 1.