W przypadku brokerów, akwizycja obejmuje tak naprawdę wszelkie czynności brokera ubezpieczeniowego związane ze sprzedażą, do najważniejszych należą:
• sprzedaż usług ubezpieczeniowych,
• kształtowanie jakości obsługi,
• budowanie długotrwałych relacji z klientami.
Tego rodzaju komunikacja marketingowa jest po pierwsze dwukierunkowa, a po drugie wyjątkowo elastyczna. Zakłada bowiem szybką reakcję brokera na zmieniające się potrzeby i oczekiwania klienta oraz dostosowanie oferty do taktyki działań rynkowych.
Jeśli chodzi o samą formę komunikacji interpersonalnej przy akwizycji wyróżniamy metodę:
– bezpośrednią, czyli np. spotkanie brokera z klientem,
– pośrednią, czyli kontakt drogą telefoniczną lub mailową.
Oferty towarzystw ubezpieczeniowych nieustannie się zmieniają, dlatego kluczowa jest dogłębna analiza rynku ubezpieczeń w danym momencie. Brokerzy z Polskiej Kancelarii Brokerskiej aktywnie śledzą wszelkie zmiany i przywiązują ogromną wagę do wnikliwej analizy ofert towarzystw ubezpieczeniowych. Działamy bowiem w myśl zasady: Zawsze po Twojej stronie.